گیم باز

ویتون وب|اسکریپت|قالب وبلاگ|قالب وردپرس


گیم باز
جایی برای راحتی گیمر ها
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گیم باز و آدرس mgamebaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک های مفید

سازنده سری بازی های Resident Evil ،Dino Crisis ،Killer7 ،Vanquish و... کسی نیست جز آقای شینجی میکامی (Shinji Mikami). او یکی از بازیسازان نام آشنای ژاپنی است و ساخته هایش همیشه جذابیت های خاص خودش را داشته اند. میکامی ابتدا در Capcom فعالیت می کرد، سپس به PlatinumGames رفت و اکنون نیز در استودیوی جدیدی به نام Tango Gameworks کار می کند و کمپانی ZeniMax که استودیوهایی مانند Bethesda Games Studios و id Software را در اختیار دارد، آن را خریداری کرد. میکامی اکنون روی پروژه ای کار می کند که هنوز کسی از آن خبر ندارد. سایت CVG در این مورد مصاحبه ای را با او ترتیب داده است.

CVG: چرا Capcom را ترک کردید و استودیوی خود را تأسیس کردید؟

میکامی: وقتی در حال شکل دادن استودیوی Tango بودم، فکر می کردم که می توانم همان بازی های هنری خاص خودم را بسازم و آن ها را به عناوین بزرگی تبدیل کنم. به عنوان بخشی از کمپانی ZeniMax هدف ما ساخت بازی های AAA است که بتوانند بازیکنان را در سرتاسر دنیا جذب خودشان کنند. همچنین ما قصد داریم تا بازیسازان جوان را به افراد ماهری در این زمینه تبدیل کنیم. این موضوع بخش مهمی از فرهنگ استودیوی ما بود.

CVG: استودیوی Tango را می توانیم بخش ژاپنی کمپانی ZeniMax بنامیم. آیا این موضوع روی کار شما تأثیرگذار است؟

میکامی: من ارتباط کمی با استودیوی id Software داشتم که بسیار جالب بود. ما اکنون می توانیم دانش های تکنیکی خودمان را با هم به اشتراک بگذاریم، اما به عنوان یک استودیوی ژاپنی ما مشکل زبان را داریم. پس به همین دلیل به آن صورت که من دوست دارم، نمی توانیم با E-Mail با آن ها در ارتباط باشیم. ژاپن قبلاً رهبر صنعت بازی در دنیا بود، اما اکنون آمریکا به رهبر جدید صنعت بازی تبدیل شده است. امیدوارم که بار دیگر بازیسازان ژاپنی بتوانند به جایگاه قبلی خود بازگردند.

CVG: آیا شما صحبت های فیل فیش (Phil Fish) از استودیوی Polytron را در GDC شنیدید؟ او گفت که تمام بازیسازان ژاپنی بد کار می کنند.

میکامی: من این حرف او را نشنیده بودم. اینکه بگویید همه بازیسازان ژاپنی بد هستند، خیلی تند روی است، اما من به شخصه 80 درصد از بازی هایی که انجام می دهم، ژاپنی نیستند. Skyrim ،Batman و... بازی هایی هستند که اکنون آن ها را بازی می کنم. ژاپن نیاز دارد که بازی های خوب بسازد. زمانی که ما بازی Resident Evil 4 را می ساختیم، بسیاری از اعضای تیم ژاپنی نبودند و Capcom می ترسید که این موضوع به بازی ضربه بزند، اما نتیجه این نشد و من هم از این موضوع بسیار خوشحالم.

CVG: ژاپنی ها در این اواخر بازی های خوبی ساخته اند که شخصیت های منحصر به فردی  را در آن ها می بینیم. بازی هایی مانند Gravity Rush ،Yakuza ،Monster Hunter ،Catherine ،Super Mario Land 3D و ...

میکامی: بله، این ها بازی های بسیار خوبی هستند، اما کافی نیستند. بسیاری از آن ها بر اساس انیمه ساخته می شوند و یا بازی های فانتزی ای هستند که فقط ژاپنی ها آن ها را بازی می کنند. بسیاری از بازیکنان به انیمه علاقه ندارند. ما Okami را ساختیم. بازی بسیار خوبی بود، اما اصلاً فروش خوبی نداشت و هنوز هم فروش نمی کند. بازیکنان غربی اصلاً به چنین بازی هایی علاقه ندارند. شاید آن ها چیزی را می خواهند که بیشتر سر راست باشد.

CVG: به نظر شما بازیسازان ژاپنی در نسل بعد، بهتر می شوند؟

میکامی: امکانش وجود دارد، اما زمان زیادی می خواهد. هالیوود 200 میلیون دلار برای ساخت یک فیلم هزینه می کند و شما با چنین پولی می توانید یک فیلم بسیار عالی بسازید، اما استودیوهای فیلم سازی ژاپنی چنین پولی را خرج نمی کنند. تفاوت به میزان هزینه ای بستگی دارد که برای ساخت آن ها خرج می شود. ژاپن نیاز دارد تا بازی هایی مانند فیلم های هالیوودی بسازد. به نظر من Capcom و تیم هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) سعی می کنند تا به این سمت بروند.

CVG: آیا این موضوع درست است که شما تنها در اولین بازی ساخته شده توسط استودیوی Tango حضور دارید و پس از آن از این استودیو کناره گیری می کنید؟

میکامی: چه جالب! شما تمام تحقیقات را انجام داده اید. من می خواهم که اعضای این استودیو کمتر از 100 نفر باشند و این بدان معنا است که من باید کارهای مدیریتی بیشتری انجام دهم. با این کار، خیلی سخت است که روی ساخت بازی نیز تمرکز داشته باشید. من از زمانی که این استودیو را تأسیس کردم، قصد چنین کاری را داشتم. این بازی آخرین کار من خواهد بود، اما کار ساخت این بازی بسیار سخت است. من Tango را تأسیس کردم که بازی های بزرگی بسازم، اما نقش من در این استودیو با توجه به زمان تغییر می کند.

CVG: اولین بازی شما در Tango که فعلاً Zwei نام دارد، چه وقت عرضه می شود؟

میکامی: ما بازی Zwei را در دست ساخت داریم، اما هنوز اطلاعات بیشتری از آن عرضه نکرده ایم. تاریخ عرضه بازی نیز هنوز مشخص نیست.

CVG: اگر این بازی یک عنوان AAA است، پس بعد از سال 2013 عرضه می شود. شما حتماً به نسل بعد فکر می کنید...

میکامی: نسل بعد؟ درباره این موضوع نمی توانم چیزی بگویم، اما اگر باعث شود که بازی بهتری راهی بازار کنیم، حتماً روی این موضوع فکر می کنیم.

CVG: آیا بودجه ای که برای یک بازی AAA ژاپنی در نظر گرفته می شود، به بودجه ساخت یک بازی با همان شرایط در آمریکا، نزدیک است؟

میکامی: بله، به بودجه ساخت یک بازی AAA در آمریکا نزدیک است.

CVG: در استودیوی شما یک کارگردان بسیار خوب به نام ایکومی ناکامورا (Ikumi Nakamura) نیز کار می کند. او احتمالاً کسی خواهد بود که کارگردانی بازی های بعدی این استودیو را به عهده می گیرد.

میکامی: بله، او کارگردان آینده ما خواهد بود. ترکیب ایده های من و او یک بازی بسیار متفاوت را شکل می دهد، ناکامورا بسیار با استعداد است و من خیلی دوست دارم که او بازی خاص خودش را خلق کند. او زمانه مدرن در بازی را درک می کند و می داند که باید چه چیزی بسازد. ناکامورا مانند من کارهای دیوانه کننده ای انجام می دهد و بسیار دیوانه است.

CVG: این موضوع از مانگاهایی که او می کشد و در سایت Tango قرار می دهد، مشخص است...

 میکامی: او چیزهای اسرار آمیز زیادی می کشد و همیشه درباره این مانگاها صحبت می کند. ناکامورا به هر چیزی که فکر می کند، آن را تبدیل به مانگا می کند.

CVG: در استودیوی Tango همه به فعالیت های جانبی نیز مشغول هستند و بازی و ورزش می کنند. این موضوع که همه در استودیو شرایط خوبی داشته باشند، چقدر برای شما مهم است؟

میکامی: این موضوع بسیار مهم است. اگر ما همیشه جدی باشیم، نمی توانیم یک چیز سرگرم کننده و جذاب داشته باشیم. ما دفتر بسیار آرامی داریم و شما می توانید صدای فشار دادن دکمه های کیبرد را بشنوید. کسی نمی خواهد صدایش را بلند کند. زمانی که شما راحت هستید، ایده های بیشتری به ذهنتان می رسد تا زمانی که استرس دارید. ارتباط داشتن با هم بسیار مهم است. برای ساخت یک بازی بزرگ باید به همه آزادی و راحتی داد.

CVG: آیا در Capcom چنین فضایی وجود نداشت؟

میکامی: Capcom قدیم، بسیار جالب و راحت بود، اما با بزرگتر شدن این کمپانی، شکل مدیریتی آن نیز تغییر کرد و مسئولیت من نیز بزرگتر می شد و این موضوع بسیار سخت بود که احساس آزادی داشته باشی. در کمپانی های مشابه شما با چنین شرایطی مواجه نمی شدید.

CVG: چرا فکر می کنید که بازیسازان ژاپنی سعی نمی کنند که یک شخصیت جدید با المان های شخصیتی پیچیده خلق کنند؟

میکامی: به نظر من این یک موضوع فرهنگی است. ژاپن یک کشور جزیزه ای است. در اروپا اکثر کشورها به هم چسبیده هستند و شما می توانید مردم را به راحتی مشاهده کنید. آمریکا هم از همان ابتدا با مردم مختلف به وجود آمده، اما ژاپن جزیره ای است که همسایه گانش با او فاصله زیادی دارند. پس فرهنگ باعث می شود که شما ایده های جدیدی داشته باشید.

CVG: آیا همکاری با Suda 51 و ساخت بازی Shadows of The Damned باعث شد که ایده های شما کمتر در بازی دیده شوند؟

میکامی: خیر، این موضوع باعث شد که یک بازی کاملاً متفاوت به وجود بیاید. به نظر من Suda نتوانست آن ایده ای که در سرش داشت را کاملاً پیاده سازی کند، چرا که آن را بارها و بارها نوشت. او یک بازیساز بسیار خلاق است و من فکر می کنم که در ساخت این بازی خیلی راحت نبود.

CVG: اما این بازی نقدهای خوبی را دریافت کرد.

میکامی: بله، بسیار خوب بود، اما این موضوع درباره خوب یا بد نیست. بازی چیزی نبود که Suda برنامه آن را داشت.

CVG: با توجه به اینکه Resident Evil 6 معرفی شد، آیا شما خوشحال شدید که این سری از بازی ها بدون حضور شما همچنان ساخته می شوند؟

میکامی: درباره این موضوع حس خاصی نداشتم. فکر کنم آن ها به سختی روی این بازی کار کردند. بچه های Capcom همیشه سخت کار می کنند.

CVG: خیلی ها از فیلم ها و بازی هایی که در آن زامبی است، بدشان می آید.

میکامی: بله، این موضوع درست است. این موضوع یک مشکل است. زمانی که من تریلر Resident Evil 6 را دیدم، به نظرم به یک فیلم هالیوودی اکشن شبیه بود تا یک بازی با حضور زامبی ها. این تریلر چیزی بود که در ذهن شما می ماند.

CVG: می دانید که بازی God Hand به تازگی روی شبکه PSN عرضه شده است؟

میکامی: نمی دانستم. خیلی دوست دارم که دنباله ای برای این بازی بسازم، اما IP بازی متعلق به Capcom است و کاری از دست من برنمی آید.

CVG: امیدوارید که استودیوی Tango در 5 تا 10 سال آینده به کجا برسد؟

میکامی: دوست دارم که حداکثر اعضای این استودیو 100 نفر شود، بازی هایی در آن ساخته شوند که من آن ها را دوست داشته باشم و بازیکنان نیز آن ها را دوست داشته باشند. دوست دارم بازی منحصر به فردی ساخته شود که فروش بسیار خوبی نیز داشته باشد. همچنین می خواهم که بازیسازان جوانی از این استودیو خارج شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, ] [ 6:56 بعد از ظهر ] [ مازیار ]
.: Weblog Themes By skin 98 :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید هدف از این وبلاگ راحتی شما گیمر های عزیز است امیدوارم از این وبلاگ لذت ببرید
لینک های مفید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 874
بازدید کل : 129743
تعداد مطالب : 222
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->