گیم باز

ویتون وب|اسکریپت|قالب وبلاگ|قالب وردپرس


گیم باز
جایی برای راحتی گیمر ها
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گیم باز و آدرس mgamebaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک های مفید

دارندگان کنسول ها برای اجرای بازی، کافی است که دستگاه خود را به تلویزیون یا مانیتور متصل کرده و بازی خود را اجرا کنند و از جزئیات گرافیکی که از قبل برایشان تعیین شده، لذت ببرند. اما طرفداران PC دارای حق انتخاب بیشتری هستند و می توانند موارد متعددی را دستکاری کنند. اگر یک سیستم خیلی قوی داشته باشیم، با خیال راحت همه جزئیات گرافیکی را تا انتها بالا برده و بدون مشکل افت فریم تصویر، نهایت لذت را از بازی می بریم.

اما برای کسانی که سیستم متوسط یا نسبتاً ضعیفی دارند، شرایط باید به نحوی باشد که بتوانند با حداقل سرعت 30 فریم در ثانیه بازی خود را اجرا کنند. حالا چرا حداقل 30 فریم در ثانیه؟ چون ساختار چشم انسان به نحوی است که حرکات پایین تر از 30 فریم را به صورت روان و مداوم نخواهد دید و آن را به شکل منقطع ثبت خواهد کرد که برای ما خوشایند نیست. برای آنکه به حداقل سرعت 30 فریم در ثانیه برسید، یا باید سیستم خود را ارتقاء دهید و یا جزئیات گرافیکی را پایین بیاورید. تکلیف راه اول که مشخص است: باید خوب هزینه کنید، اما برای راه دوم، قبل از هر چیز باید سیستم خود و قطعات آن را بشناسیم.

 

بازی با Driver

پس از اینکه قطعات خود را شناختید، سعی کنید تا همیشه Driver آن ها را به روز رسانی کرده و آخرین نسخه ها را روی سیستم خود نصب کنید. این مورد برای Motherboard و کارت گرافیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اوضاع Driver برای Motherboard کمی پیچیده است، چون خود Motherboard شامل چندین Driver مختلف از جمله Driver کارت صدا، Portهای وسایل ذخیره سازی، شبکه و موارد دیگر است. شرکت های سازنده در وبسایت خود این Driverها را بر حسب تاریخ مرتب کرده اند و شما می توانید موارد مورد نیاز خود را از آنجا دانلود کنید. اگر نمی دانید که Motherboard شما را چه شرکتی ساخته و مدل آن چیست، به سراغ نرم افزار CPU-Z بروید.

این ابزار کوچک و رایگان اطلاعات خوبی درباره حافظه، پردازنده و Motherboard به شما می دهد. برای کارت گرافیک نیز ابزار مشابهی به نام GPU-Z وجود دارد که اطلاعات کاملی در مورد کارت گرافیک به شما می دهد. در قسمت Driver Version کارت گرافیک، پیچیدگی خاصی وجود ندارد و تنها کافی است که Driver مخصوص سیستم عامل خود را انتخاب و دانلود کنید. این Driverها شامل نسخه های 32 و 64 بیتی و مخصوص انواع Windowsها می شود. اگر به نوع Driver که می خواهید نصب کنید، اعتماد ندارید (مثلاً می خواهید نسخه آزمایشی را نصب کنید)، ابتدا از Windows System Restore استفاده کرده و یک Restore Point بسازید. در صورت بروز مشکل، می توانید دوباره سیستم را به حالت قبل از Driver بازگردانید.

 

دستکاری تنظیمات Driver

در داخل Driver می توان برخی تنظیمات گرافیکی را تغییر داد تا به سرعت فریم بالاتری دست پیدا کرد. در پنل کنترل کارت های گرافیک NVIDIA و AMD گزینه های پیش فرضی برای حالت های Quality و Performance وجود دارند که حالت اول برای رسیدن به جزئیات گرافیکی بالا و حالت دوم برای رسیدن به حداکثر سرعت فریم است. می توانید با انتخاب هر یک از این گزینه ها و اینکه هر یک چه تأثیری روی سرعت فریم و کیفیت تصویر دارند، به بهترین انتخاب از نظر کارایی دست پیدا کنید. همچنین می توانید موارد زیر را (البته این ها مواردی هستند که فقط در بازی ها کاربرد دارند) در Driverها دستکاری کنید:

Anti-Aliasing: این گزینه بیان کننده میزان صاف بودن یا دندانه دار بودن لبه اشیاء در بازی ها است. می توانید این گزینه را طوری انتخاب کنید که در تمامی بازی ها اعمال شود یا با تعریف پروفایل های مختلف، برای هر بازی به صورت جداگانه این موضوع را تعریف کنید. امکانات NVIDIA Driver در این زمینه ساده تر از ADM است. همچنین در بازی هایی که از Anti-Aliasing پشتیبانی نمی کنند، می توان این گزینه را برای چنین بازی هایی اعمال کرد. اگر کارت گرافیک چندان قدرتمندی ندارید، باید از خیر این گزینه گذشته و یا حداکثر آن را روی 2X تنظیم کنید.

Anti-Aliasing Mode: برای Anti-Aliasing حالت های مختلفی وجود دارند که از نظر کیفیت انجام کار، با هم تفاوت هایی دارند. حالت Super-sample AA بهترین کیفیت را به شما می دهد، اما در عین حال قدرت پردازشی بالایی را طلب می کند. حالت های Multi Sample AA و Adaptive Multi Sample AA نیز از دیگر گزینه های موجود هستند که در مقایسه با مورد اول فشار کمتری به پردازنده گرافیکی وارد می کنند و تأثیر خوبی در گرافیک بازی دارند.

Anisotropic Filtering-AF: این گزینه بافت های بازی را به شکل واضح تری نمایش می دهد. تنظیمات مربوط به AF می تواند بر حسب نوع کارت گرافیک متفاوت باشد، اما مانند Anti-Aliasing دارای گزینه های 2X تا 16X است. طبق معمول، بالا بردن این گزینه تأثیر زیادی روی کارایی خواهد گذاشت، مگر آنکه کارت گرافیک قدرتمندی داشته باشید.

 

دستکاری تنظیمات بازی

تقریباً تمامی بازی های PC دارای تنظیمات متعددی در بخش گرافیک هستند که معمولاً از قسمت Options و بخش Video یا Graphics قابل دسترس هستند. بعضی از این موارد در Driver کارت گرافیک نیز دیده می شوند:

Anti-Aliasing: این گزینه همانند آن چیزی است که در Driver کارت گرافیک نیز وجود دارد. با این تفاوت که گاهی اوقات شما نمی توانید نحوه اعمال Anti-Aliasing را تغییر دهید. برای مثال، ممکن است در تنظیمات گرافیکی یک بازی، حالت Super Sample AA در دسترس نباشد.

Anisotropic Filtering: در این مورد نیز در قسمت مربوط به تنظیمات Driver کارت گرافیک توضیح داده شده است. اگر یک کارت گرافیک میان قیمت دارید، می توانید این گزینه را روی 2X یا 4X قرار دهید.

Resolution: وضوح تصویر تأثیر زیادی روی کارایی نهایی دارد و بالا بردن آن تأثیر زیادی روی کیفیت بازی دارد، اما در عین حال پردازنده گرافیکی را نیز درگیر می کند. گاهی اوقات بالا بردن وضوح تصویر تا رسیدن به حداکثر میزان ممکن که صفحه نمایش پشتیبانی می کند، سرعت فریم را کاهش می دهد. پس در این موارد باید وضوح تصویر را قدم به قدم پایین بیاورید تا به میزان مطلوب دست پیدا کنید. در انتخاب وضوح تصویر دقت کنید که نسبت طول به عرض آن متناسب با صفحه نمایش شما باشد. در غیر این صورت، ممکن است کشیده یا فشرده شود.

Draw Distance: این گزینه میزان دامنه دید شما را تعیین می کند. گزینه High در اینجا، یعنی می توانید فاصله بیشتری را در دوردست ببینید و در عین حال پردازنده شما نیز باید موارد بیشتری را پردازش کند.

Shadow: در دنیای واقعی سایه ها همیشه وجود داشته اند و یک بازی ترسناک نیز بدون سایه بی معنی است. در بازی های FPS می توانید سایه را خاموش کنید و سرعت فریم خود را بالا ببرید، اما ممکن است که نتیجه نهایی از نظر بصری کمی غیره واقعی جلوه کند. خاموش کردن این گزینه در بازی های استراتژی که از زاویه ایزومتریک نگاه می شود و یا در بازی های مسابقه ای نیز می تواند مفید باشد، زیرا در این بازی ها اکثر اوقات سایه ها اصلاً به چشم نمی آید. در ضمن، گاهی اوقات می توانید کیفیت سایه را نیز تنظیم کنید. در این حالت، شما هم سایه را در اختیار خواهید داشت و هم به سرعت فریم خوبی دست پیدا خواهید کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 8 دی 1391برچسب:, ] [ 3:43 بعد از ظهر ] [ مازیار ]
.: Weblog Themes By skin 98 :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید هدف از این وبلاگ راحتی شما گیمر های عزیز است امیدوارم از این وبلاگ لذت ببرید
لینک های مفید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 871
بازدید کل : 129740
تعداد مطالب : 222
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->