گیم باز

ویتون وب|اسکریپت|قالب وبلاگ|قالب وردپرس


گیم باز
جایی برای راحتی گیمر ها
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گیم باز و آدرس mgamebaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک های مفید

"بازی های کامپیوتری همانند فیلم های سینمایی مورد احترام نیستند." این موضوع را آقای اریک هیرشبرگ (Eric Hirshberg) یکی از اعضای هیأت مدیره کمپانی Activision می گوید، اما درباره این صحبت او می توان توضیحات زیادی داد. سال پیش، آقای هیرشبرگ گفت که سری بازی های Call of Duty نقش مهمی را در نمایش صحنه های هیجان انگیزی که با درگیری های زیاد همراه هستند، ایفا می کند و حتی برخی از صحنه های این سری از بازی ها، سینما را نیز رد کرده و دارای المان های بسیار جدیدی هستند. بر اساس گفته های او، این سری دارای صحنه های جذابی هستند که فیلم هایی مانند The Hurt Locker می توانستند از آن ها استفاده کنند.

آن ها سعی نکردند تا داستان فیلم را جذاب کنند، بلکه فقط داستانی که باید گفته می شد را بیان کردند. آن ها در آن فیلم می توانستند به وقایع، حالت تازه ای ببخشند و آن ها را جذاب تر کنند، اما باز هم مشاهده می شود که به بازی های کامپیوتری همانند فیلم های سینمایی احترام گذاشته نمی شود. اما این در حالیست که بازی های کامپیوتری بیشتر از فیلم ها مورد قبول قرار می گیرند. جدای اینکه در بازی ها سعی می شود تا خشونت به شکل های مختلفی به تصویر دربیاید، چیزهای مهم دیگری نیز وجود دارند. هیرشبرگ می گوید که بازی های کامپیوتری از نظر فروش نیز بیشتر از فیلم های هالیوودی فروش دارند.

او می گوید: "نمی دانم راهی وجود دارد که بتوان شتاب صنعت بازی ها را اندازه گرفت یا نه، اما به نظر من یکی از این راه ها ساخت بازی هایی هستند که کیفیت خوبی داشته باشند و مردم بخواهند آن را بازی کنند. هر چقدر مردم یک بازی را بیشتر بازی کنند، آن بازی مورد قبول افراد بیشتری قرار گرفته است." با توجه به صحبت های هیرشبرگ، بازی های کامپیوتری نیازی به جذب احترام ندارند، اما این موضوع هیچگاه دیده نمی شود و درباره آن صحبت نمی شود. تأثیر افزاد مشهور روی مردم بسیار بیشتر است و تا زمانی که آن ها به این صنعت علاقه مند نشوند، نمی توان احترامی مانند سینما را برای صنعت بازی های کامپیوتری به همراه آورد.

نکته جالب اینجاست که آقای هیرشبرگ نسبت به بازی Modern Warfare 3 که مراحل کاملاً خطی و کسل کننده ای داشت، اشاره ای نکرده و بیشتر یک سوال کلی را مطرح کرده: "جنگ گیج کننده است." شما می توانید در چنین بازی هایی مراحل را به پایان برسانید، در حالیکه چیز خاصی از آن متوجه نشده اید. اما بعد از به پایان رساندن بازی چیزی از داستان آن را به یاد ندارید و فقط برخی از صحنه ها مانند از بین رفتن برج ایفل را در ذهن خواهید داشت. آیا موضوع درباره Modern Warfare 2 نیز این چنین بود؟ MW2 دقیقاً بر پایه اتفاقات شکه کننده نسخه قبلی اش ساخته شده بود و میراث آن بازی را به خوبی در خود داشت.

سازندگان این سری از بازی ها باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند که لازم است در این سری تغییرات اساسی به وجود آورد. تغییراتی مانند آن چیزی که Microsoft با Halo 4 یا Ubisoft با Far Cry 3 انجام داد. سازندگان Call of Duty نمی دانند که تا چند سال دیگر اگر بر این اساس به فعالیت های خودشان ادامه دهند، باید درهای استودیوهایشان را ببندند. در حالیکه آقای هیرشبرگ معتقد است که فیلم هایی مانند The Hurt Locker باید از بازی های کامپیوتری ای مانند سری Call of Duty الگوبرداری کنند، باید به این موضوع نیز توجه کرد که Modern Warfare 3 بازی ای همانند فیلم The Hurt Locker بود!

محیط های مسخره و سر و صداهای عجیب، چیزی است که در MW3 و حتی Black Ops II به خوبی دیده می شوند. حتی روند داستانی این دو بازی نیز اصلاً جدی گرفته نمی شود و تنها بازیکنان را درگیر یک اکشن بی مورد می کنند. حال این مورد بیش از پیش در Black Ops II دیده می شود. در اکثر فیلم ها شاهد این موضوع هستید که خشونت به شکل های مختلفی از بین می رود و با حالت های دیگری جای آن پر می شود. اگر توجه کنید، در بازی Spec Ops: The Line نیز چنین چیزی وجود داشت و به شکلی جدید و با حالت های متفاوتی خشونت به تصویر کشیده شد. چیزی که صنعت بازی های کامپیوتری نیاز دارد، حالت های جدیدی مانند آن چیزی است که Spec Ops: The Line به نمایش درمی آورد، نه آن سوژه تکراری که در MW 3 و BOII شاهد آن بودیم.

خیلی جالب است که این المان های تازه توسط یک استودیوی آلمانی در دنیای بازی های کامپیوتری به نمایش درآمده است. کشوری که روزگاری نماد خشونت در بازی های کامپیوتری بود و در سری CoD به مراتب به آن پرداخته شده بود. حتی آلمان درباره خشونت در بازی های کامپیوتری بسیار سخت گیر است و بسیاری از بازی ها به همین این دلیل در این کشور عرضه نمی شوند. اما مشاهده می کنیم که بازی Spec Ops: The Line با نشان دادن حالت جدیدی از خشونت و استفاده از فاکتورهای جدید و دور ریختن صحنه های تکراری، در این کشور منتشر شد و مورد توجه قرار گرفت. بازیکنان در نقش یک سرباز قرار نمی گیرند، بلکه در نقش قاتلی قرار می گیرند که از جنون جنگ دست به کشتار می زند. حتی در بازی Shadow of the Colossus که برای PS2 عرضه شده بود، گر چه شاهد داستان زیادی نبودیم، اما صحنه های بازی در اذهان باقی ماند و باعث می شد که بازیکنان با بازی ارتباط برقرار کنند.

در بازی Metal Gear Solid 2 و نسخه اول سری بازی های BioShock نیز خشونت به شکل جدیدی به تصویر کشیده می شود. این بازی ها حداقل سعی کردند که حرفی برای گفتن داشته باشند و حتی برخی از آن ها مانند Spec Ops: The Line چندان مورد توجه قرار نگرفتند، اما توانستند پیامی را انتقال دهند. در حالیکه Call of Duty 4: Modern Warfare توانست جهشی زیبا در سبک تیراندازی اول-شخص به وجود بیاورد، اما اکنون بعد از 5 سال از عرضه آن بازی، می بینید که سازندگان این سری جرأت ریسک کردن را ندارند و دوست ندارند که بازیکنان را با چالش جدیدی روبرو کنند. شاید رئیس و هیأت مدیره Activision به نقطه دیگری نگاه می کنند و جای دیگری را با انگشت نشان می دهند. آن ها صحبت از پیشرفت و احترام به بازی های کامپیوتری می کنند، اما نمی دانند خودشان یکی از دلایلی هستند که باعث شده اند تا به این صنعت بی احترامی شود. شاید در فروش مالی، Black Ops II از فیلم Avatar بیشتر فروش داشته باشد، اما پول احترام نمی آورد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 19 دی 1391برچسب:, ] [ 5:56 بعد از ظهر ] [ مازیار ]
.: Weblog Themes By skin 98 :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید هدف از این وبلاگ راحتی شما گیمر های عزیز است امیدوارم از این وبلاگ لذت ببرید
لینک های مفید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 881
بازدید کل : 129750
تعداد مطالب : 222
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->